Tuesday, February 5, 2013

A step to kapit

Assalamualaikum...

so this is a late entry actually...I've been to kapit on the 30th and 31st of January..ade kerja...bos suruh pegi...pegi jelah kan..
so bila aku bosan2 n aku rasa nak memblog pasal trip aku ni..aku blog kan jelah..
layan jelah gambar2 n cite ak ni k...

so my trip begin with a flight from kuching to sibu..45minit je kot..
bile sampai sibu ade someone fetch kitorang pegi ke terminal express...oh yaa..aku pegi ngan colleagues aku in marketing department..
so..kitorang kena naik express utk pegi kapit ni sebab mmg xde laluan darat..so kene mengharungi sungai batang rajang ni naik express..dia lebey kurang mcm feri r jugak...hehe..

so ni lah suasana time sampai kat terminal..kalau time hari gawai..lagi penuh kot..tambang express aku RM25 for business class..okla...selesa sket ada aircond ape semua..

Perjalanan ambik masa lebih kurang 3 jam...fuhhh..awal2 mabuk jgak..pening..tapi tahan jela..solution paling senang adalah tido dlm express tu..hihi


so ni r maps dari sibu g kapit..lalu kanowit, song..nampak tak arrow aku buat tu....haha..korang ukur r sendiri..
kalau pakai cm xpanjang pun..hehee




kat bawah ni gambar by the time I reached Kapit..yang ni lah express dia..motosikal pun bleh letak atas express ni...this is how the society in Kapit bringing their things here.





Sampai je terminal express kat Kapit ni..terus ade org berjual makanan and air kt cni..huhu..
tp aku xbeli la..bekal awal2..hehe




Here is the view from my hotel..nampak la sungai dari hotel ni..hotel ni ak pn dah lup name die..heheee..semalaman je pun duduk..





So ni model yg xberbayar...ngahahaha


Esoknya aku balik Kuching...guna cara sama..naik express 3 jam..then amek flight from sibu to Kuching..
 Pape pn it was an experience for me :)


thank you for reading... *hugs*

No comments: