Sunday, January 14, 2018

2018

Bismillah.

Its 2018. Another year to begin with. Phewww!!!

Happy New Year!!  

Sebelum jejak tahun baru. Macam macam fikir pasal new year resolution kan.

Now is the second week already. Ok. Boleh lempang diri sendiri.
Satu pun xbuat lagi. Berangan lebih.

Heyyy!! But it is still not too late kan.

Yang penting kita nakkan kehidupan yang lebih baik berbanding sebelum ni. Doa banyak banyak k.

Keep on being strong! Chin Up!! 
Haaa!!! Nampak tak betapa kena bagi semangat kat diri sendiri.

Certain things masih menganggu fikiran aku. 
Duk datang jugak menerawang. Masuk dalam hati fikiran jiwa. Kadang kadang rasa macam useless nya diri ni kalah dengan permainan jiwa perasaan dan nafsu. Tapi itulah, fitrah sebagai seorang manusia. Tak boleh nak lari. Boleh tepis sikit sikit,slow slow tapi masih jugak datang.

Aku mohon sgt Allah kuatkan aku untuk aku terus istiqamah untuk jadi lebih baik. Muslimah yang lebih baik. Dan aku mmg nak jadi lebih baik. Yelah, hidup kita ni tak lama kan. Belum tentu jodoh kita dengan manusia ke dengan maut dulu.

So this new year aku start dengan buying few books tulisan Prof Hamka. Quite interesting. Melihat dunia from a different point of view. And I also bought a book by Leang Leav, Sea of Strangers. Best! You guys should buy.

Tahun ni, aku harap Allah murahkan rezeki aku dan permudahkan perjalanan hidup aku. Semoga hati aku lebih lapang dan tenang dalam menghadapi hari hari yang semakin tua ni.

Kita tak boleh putus asa dengan rahmat Allah. Ingat tu!

Till then. Assalamualaikum.

No comments: